divendres, 6 d’agost del 2010

Llac Toba, quina tranquilitat!!/ Lago Toba, que tranquilidad

Hem tardat unes 4 hores (amb calor, per cert) per fer un trajecte de 100 kms, no està mal, no? Per fi estem al llac Toba, un llac volcànic que segons diuen és el llac més gran del sud-est asiàtic i que es va formar a partir d'una gran erupció volcànica. Però aquí no s'acaba el viatge. Ara toca una hora de ferri per arribar a Samosir, una illa al mig del llac. Bé, us diré un secret, ben bé no és una illa ja que està unida a terra ferma per un estret istme.
Indonèsia és també un país musulmà i el primer que em sorprèn quan arribo a aquesta illa és la gran quantitat d'esglésies que hi ha. Els habitants d'aquesta part de Indonèsia són majoritàriament catòlics i pertanyen a la cultura Batak. Els edificis tenen una forma molt característica amb una teulada en forma de vaixell.
Agafem una habitació en un “hostel” al ben costat de l'aigua, amb hamaques i tot. Aquí fa més fresquet que a la resta de l'illa i ho noto per la nit ja que m'he de tapar. Que bé, no? No hi ha turistes i això s'agraeix i la gent local és molt simpàtica i atenta. Que ens voldran vendre??. Doncs sembla que res...
Un dels dies lloguem una moto per anar a donar una volta per l'illa. L'anada va anar molt bé i vam creuar diferents pobles Bataks i ens vam barrejar també amb la gent local. La tornada va ser una mica més accidentada. Vaig agafar una carretera alternativa per les muntanyes fins que la carretera és va convertir en camí de sorra i després de pedres en mig de la selva. Per sort, i després d'un parell d'hores sol veient arbres, ens vam trobar a algú que ens va torna a la civilització. Menys mal, per que el cel ja s'estava posant gris a punt de ploure.
Hem tingut sort ja que ens ha fet bon temps quasi tots els dies. Molt de relax en aquest illa, molta tranquil·litat encara que, com no, una de les nits vam sortir en l'únic bar obert de l'illa i freqüentat per locals. Una nit molt divertida amb un grup de rock 100% Indonesi.
Si us recordeu a Malàisia em despertaven les oracions musulmanes, no? Doncs aquí, un grup de catòlics no m'ha deixat dormir en tota la nit amb les seves cançons i guitarres. És el meu castig per no creure en la religió?? ...ups!! Ens volem quedar més dies aquí ja que s'està molt bè però no tenim gaire dies si volem anar a Bukit Lawang, una de les visites obligades de Sumatra. Així que, en marxa!!

Hemos tardado unas 4 horas (con calor, por cierto) para hacer un trayecto de 100 kms, no está mal, no? Por fin estamos en el lago Toba, un lago volcánico que según dicen es el lago más grande del sudeste asiático y que se formó a partir de una gran erupción volcánica. Pero aquí no se acaba el viaje. Ahora toca una hora de ferry para llegar a Samosir, una isla en el medio del lago. Bueno, os diré un secreto, no es exactamente una isla ya que está unida a tierra firme por un estrecho istmo.
Indonesia es también un país musulmán y lo primero que me sorprende cuando llego a esta isla es la gran cantidad de iglesias que hay. Los habitantes de esta parte de Indonesia son mayoritariamente católicos y pertenecen a la cultura Batak. Los edificios tienen una forma muy característica con un tejado en forma de barco. Cogemos una habitación en un "hostel” al lado del agua, con hamacas y todo. Aquí hace más fresquito que en el resto de la isla y lo noto por la noche ya que me tengo que tapar. Que bien, no? No hay turistas y esto se agradece y la gente local es muy simpática y atenta. Que nos querrán vender?? Pues parece que nada...
Uno de los días alquilamos una moto para ir a dar una vuelta por la isla. La ida fue muy bien y cruzamos diferentes pueblos Bataks y nos mezclamos también con la gente local. La vuelta fue algo más accidentada. Cogí una carretera alternativa por las montañas hasta que la carretera es convirtió en camino de arena y después en piedras en medio de la selva. Por suerte, y tras un par de horas solo viendo árboles, nos encontramos a alguien que nos devolvió a la civilización. Menos mal, por que el cielo ya se estaba poniendo gris a punto de llover.
Hemos tenido suerte ya que ha hecho buen tiempo casi todos los días. Mucho relax en esta isla, mucha tranquilidad aunque, como no, una de las noches salimos en el único bar abierto de la isla y frecuentado por locales. Una noche muy divertida con un grupo de rock 100% Indonesio.
Si os recordáis en Malasia me despertaban las oraciones musulmanas, no? Pues aquí, un grupo de católicos no me ha dejado dormir en toda la noche con sus canciones y guitarras. Es mi castigo por no creer en la religión?? Jeje. Nos queremos quedar mas dias aquí ya que se está muy bien pero no tenemos mucho tiempo si queremos ir a Bukit Lawang, una de las visitas obligadas en Sumatra. Así que, en marcha!!

Miki Sama Sama

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada