dimarts, 30 de març del 2010

Udaipur: buscant a James Bond/ Udaipur: buscando a James Bond

Per fi he arribat a Udaipur. Ni m'he adonat de les 13 hores en tren ja que he estat dormint tota l'estona. Ja sóc un expert en els trens Indis. He aconseguit arribar a la perfecció i adoptar la posició ideal per passar una nit en l'estret llit del tren, jo i les meves dues motxilles.
Com sempre, quan arribo a una ciutat nova, els conductors dels Rickshaws van a l'atac. T'envolten i et convencen per que agafis el seu Rickshaw. També t'intenten portar a un dels hostels que els hi donen comissió. Com no, ja soc un expert en tractar-los. S'ha de regatejar fort, dir on vas i deixar clar que vols anar aquí i punto. (quin tiu més dur, no?)
Que puc dir d'Udaipur? Diuen que es la capital romàntica de l'Índia. Està al Rajasthan, fa molta calor també i si mireu la pel.licula Octopussy de James Bond sabreu com és ja que part de la pel.licula es va filmar aquí (sinó, mireu les fotos, jeje). Ja vaig estar al Rajasthan però he tornat aquí per que aquesta ciutat la vam passar de llarg i creia que valia la pena veure-la i si que ho val. Com a símbol de la ciutat, hi ha un llac i al mig un palau (ara un hotel "piju"). Molt maco. Carrers estrets, el "City Palace", moltes tendes (he de confessar que he fet algunes compres), restaurants i bona gent, es nota que estem al Rajasthan. I per suposat, la posta de sol.
Estem fora de temporada ja que fa molta calor i el llac s'està assecant esperant les pluges del monsó. Dos o tres dies aquí i cap a Agra a veure el Taj Mahal. Per cert, no sé com s'ho fan però els venedors reconeixen d'on sóc i la frase típica per fer-se els simpàtics és: hola Cocacola!! jeje

Por fin he llegado a Udaipur. Ni me he dado cuenta de las 13 horas en tren ya que he estado durmiendo todo el rato. Ya soy un experto en los trenes Indios. He conseguido llegar a la perfección y adoptar la posición ideal para pasar una noche en la estrecha cama del tren, yo y mis dos mochilas.
Como siempre, cuando llego a una ciudad nueva, los conductores de los Rickshaws van al ataque. Te rodean y te convencen para que cojas su Rickshaw. También te intentan llevar a uno de los hostels donde les dan comisión. Como no, ya soy un experto en tratarlos. Se tiene que regatear fuerte, decir dónde vas y dejar claro que quieres ir aquí y punto. (qué tio más duro, no?)
Que puedo decir de Udaipur? Dicen que es la capital romántica de la India. Está en el Rajasthan, también hace mucho calor y si miráis la película Octopussy de James Bond sabréis como es ya que parte de la película se filmó aquí (sino, miráis las fotos, jeje). Ya estuve al Rajasthan pero he vuelto aquí por que esta ciudad la pasamos de largo y creía que valía la pena verla y si que lo vale. Como símbolo de la ciudad, hay un lago y en medio un palacio (ahora un hotel "pijo"). Muy bonito. Calles estrechas, el "City Palace", muchas tiendas (tengo que confesar que he hecho algunas compras), restaurantes y buena gente, se nota que estamos en el Rajasthan. Y por supuesto, la puesta de sol.
Estamos fuera de temporada ya que hace mucho calor y el lago se está secando esperando las lluvias del monzón. Dos o tres días aquí y hacia Agra a ver el Taj Mahal. Por cierto, no sé como se lo montan pero los vendedores reconocen de dónde soy y la frase típica para hacerse los simpáticos es: hola Cocacola!! jeje

Miki Mahal

3 comentaris: