diumenge, 20 de juny del 2010

Massa emocions en un dia/ Demasiadas emociones en un dia

Ja estic al Vietnam, m'han deixar passar. Agafo un “xe om”, es tracta d'una moto-taxi i és un mitjà de transport normal al Vietnam. Això vol dir, el conductor i jo amb les motxilles, a sobre de la moto. Em porta a l'estació de tren que és d'on surten els autobusos a Bac Ha, la meva pròxima destinació. Negocio el preu del bitllet. Si una cosa s'ha de fer al Vietnam és negociar per tot ja que sempre t'intentaran estafar, jeje. Em diuen que el bus surt a les 10h, bueno, m'espero. Arriben les 10h...les 10h15 i el bus que no ve. Pregunto al noi que m'ha venut el bitllet i em diu que el bus arriba en 45 minuts. Ja m'han enganyat, penso....però no, avui no és el meu dia. Resulta que al Vietnam és una hora menys que a Xina...ni m'ho havia plantejat. Avui estic una mica empanat, no?
Per fi arriba el bus, bé, el minibus, el que m'ha venut el bitllet agafa la meva motxilla gran per col·locar-la al darrera. Mentre un altre Vietnamita em va parlant una noia m'avisa que estant intentant obrir la meva bossa. Però que passa avui??? Sort que tinc cadenats per tot arreu. No falta res i el noi em somriu amb cara d'innocent. Serà cabr...!!
Massa coses en un dia per explicar....He decidit anar a Bac Ha per que els diumenges hi ha un mercat molt important. Un dels millors mercats del Vietnam. Estic al nord de Vietnam, a les muntanyes, i aquesta zona es on habiten moltes de les minories ètniques del Vietnam. En aquest mercat, ve molta gent de diferents ètnies dels poblats dels voltants a comprar i vendre .Cada ètnia va amb el seu vestit tradicional. Hi ha de tot al mercat, però sobretot crida l'atenció la compra i venda de búfals. Em passejo pel mercat i em sento com si estigués a dins del “National Geogràphic”. Increïble!!
Com ja sabia, l'època de pluges ve al Vietnam i a tot el sud-est asiàtic. I clar, després d'unes hores de més o menys bon temps, a les 3 de la tarda comença a ploure i no para fins al dia següent. Ja m'he mentalitzat que a partir d'ara passaré bastants hores a l'habitació del “hostel”. Per cert, de moment els bitllets que vaig canviar estan colant. Encara em queda un de 500.000 Dongs (uns 22 euros). Emoció fins al final!!!

Ya estoy en Vietnam, me han dejado pasar. Cojo un “xe om”, se trata de una moto-taxi y es un medio de transporte normal en Vietnam. Esto quiere decir, el conductor y yo con las mochilas, encima de la moto. Me lleva a la estación de tren que es de dónde salen los autobuses a Bac Ha, mi próximo destino. Negocio el precio del billete. Si una cosa se tiene que hacer en Vietnam es negociar por todo ya que siempre te intentarán estafar, jeje. Me dicen que el bus sale a las 10h, bueno, me espero. Llegan las 10h...las 10h15 y el bus que no viene. Pregunto al chico que me ha vendido el billete y me dice que el bus llega en 45 minutos. Ya me han engañado, pienso....pero no, hoy no es mi día. Resulta que en Vietnam es una hora menos que en China...ni me lo había planteado. Hoy estoy algo empanado, no?
Al fin llega el bus, bueno, el minibus, el que me ha vendido el billete coge mi mochila grande para colocarla en el maletero. Mientras otro Vietnamita me va hablando una chica me avisa que estando intentando abrir mi bolsa. Pero que pasa hoy??? Suerte que tengo candados por todas partes. No falta nada y el chico me sonríe con cara de inocente. Será cabr...!!
Demasiadas cosas en un día para explicar....He decidido ir a Bac Ha por que los domingos hay un mercado muy importante. Uno de los mejores mercados de Vietnam. Estoy en el norte de Vietnam, en las montañas, y en esta zona es donde habitan muchas de las minorías étnicas de Vietnam. A este mercado, viene mucha gente de diferentes etnias de los poblados de los alrededores a comprar y vender. Cada etnia va con su vestido tradicional. Hay de todo en el mercado, pero sobretodo llama la atención la compra y venta de búfalos. Me paseo por el mercado y me siento como si estuviera dentro del “National Geogràphic”. Increíble!!
Como ya sabía, la época de lluvias viene a Vietnam y a todo el sudeste asiático. Y claro, después de unas horas de más o menos buen tiempo, a las 3 de la tarde empieza a llover y no para hasta el día siguiente. Ya me he mentalitzado que a partir de ahora pasaré bastantes horas en la habitación del “hostel”. Por cierto, por el momento los billetes que cambié están colando. Todavía me queda uno de 500.000 Dongs (unos 22 euros). Emoción hasta el final!!!

Miki Mekong

2 comentaris:

  1. qué pasa xavá!!!! espero que te estén tratando bien en vietnam. cuidado con los charlis !!! (y con las charlis,jjeje)

    ResponElimina
  2. ooooeeeeeiiiiiiii .... per a quan una actualitzacio ????

    Nek

    ResponElimina