Arriba el moment de deixar Lhasa i el Tibet. Les autoritats Xineses no ens deixaven agafar el tour si no compràvem el bitllet de sortida. Es pot sortir per avió, carretera o agafar el tren més alt del món. Un “regal” dels Xinesos que fa que Tibet i Xina quedin connectats contínuament i clar, també fa que cada cop més i més Xinesos viatgin al Tibet de vacances i simplement s'instal·lin en el Tibet per treballar.
Aquest tren creua els Himalaies i això és sinònim de gran alçada. En el seu punt més alt arribem a l'alçada màxima d'uns 5.200 metres. La gran alçada i la conseqüent manca d'oxigen fa que el tren estigui equipat amb sortides que subministren oxigen si el necessites.
Nosaltres ens dirigim a Chengdu. En total uns 3.360 kms i atenció, 43 hores en tren. Quasi dos dies de la meva vida en un vagó. Per sort, el tren està net i és bastant còmode. Clar, la pregunta és, que podem fer durant tot aquest temps...Doncs bé, mirar el paisatge per la finestra com si fos un documental (increïble), veure iacs i més iacs, mirar com mengen els Xinesos (es passen el dia menjant), jugar a cartes, mirar pel·lícules en el portàtil i dormir. Per sort, érem 6 que ens coneixíem del tour i es pot dir que el viatge ha estat “bastant” amè. Adéu Tibet, tornaré quan pugui viatjar sense el control Xinés!! Ens veiem d'aquí a dos dies.
Llega el momento de dejar Lhasa y el Tibet. Las autoridades Chinas no nos dejaban coger el tour si no comprábamos el billete de salida. Se puede salir por avión, carretera o coger el tren más alto del mundo. Un “regalo” de los Chinos que hace que Tibet y China queden conectados continuamente y claro, también hace que cada vez más y más Chinos viajen al Tibet de vacaciones y simplemente se instalen en el Tibet por trabajar.
Aquest tren creua els Himalaies i això és sinònim de gran alçada. En el seu punt més alt arribem a l'alçada màxima d'uns 5.200 metres. La gran alçada i la conseqüent manca d'oxigen fa que el tren estigui equipat amb sortides que subministren oxigen si el necessites.
Nosaltres ens dirigim a Chengdu. En total uns 3.360 kms i atenció, 43 hores en tren. Quasi dos dies de la meva vida en un vagó. Per sort, el tren està net i és bastant còmode. Clar, la pregunta és, que podem fer durant tot aquest temps...Doncs bé, mirar el paisatge per la finestra com si fos un documental (increïble), veure iacs i més iacs, mirar com mengen els Xinesos (es passen el dia menjant), jugar a cartes, mirar pel·lícules en el portàtil i dormir. Per sort, érem 6 que ens coneixíem del tour i es pot dir que el viatge ha estat “bastant” amè. Adéu Tibet, tornaré quan pugui viatjar sense el control Xinés!! Ens veiem d'aquí a dos dies.
Llega el momento de dejar Lhasa y el Tibet. Las autoridades Chinas no nos dejaban coger el tour si no comprábamos el billete de salida. Se puede salir por avión, carretera o coger el tren más alto del mundo. Un “regalo” de los Chinos que hace que Tibet y China queden conectados continuamente y claro, también hace que cada vez más y más Chinos viajen al Tibet de vacaciones y simplemente se instalen en el Tibet por trabajar.
Este tren cruza los Himalayas y esto es sinónimo de gran altura. En su punto más alto llegamos a una altura máxima de unos 5.200 metros. La gran altura y la consecuente carencia de oxígeno hace que el tren esté equipado con salidas que suministran oxígeno si lo necesitas.
Nosotros nos dirigimos a Chengdu. En total unos 3.360 kms y atención, 43 horas en tren. Casi dos días de mi vida en un vagón. Por suerte, el tren está limpio y es bastante cómodo. Claro, la pregunta es, que podemos hacer durante todo este tiempo...Pues bien, mirar el paisaje por la ventana como si fuera un documental (increíble), ver yacs y más yacs, mirar cómo comen los Chinos (se pasan el día comiendo), jugar a cartas, mirar películas en el portátil y dormir. Por suerte, éramos 6 que nos conocíamos del tour y se puede decir que el viaje ha sido “bastante” ameno. Adiós Tibet, volveré cuando pueda viajar sin el control Chino!! Nos vemos de aquí dos días.
Miki Lama
Miki Lama
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada