dimecres, 14 d’abril del 2010

Feliç any nou Nepalés 2067/ Feliz año nuevo Nepalí 2067

Ja ho veieu, sense saber-ho hem arribat just pel nou any Nepalès. Això si, aquí van una mica més avançats i ja estan en el 2067 (hem sento una mica més vell, jeje). La celebració típica és amb la família però clar, després pel carrer veus tot de Nepalesos borratxos cridant feliç any. Sobretot a la part de Thamel, on es troben tots els bars.
Nosaltres vam buscar algo més tradicional (algo raro en mi que sempre busco festa). Vam agafar un taxi cap a Bhaktapur, una ciutat al costat de Kathmandú. Aquestes dues ciutats junt a Patan eren, fa anys, 3 ciutats-estat que sempre estaven lluitant entre elles. I mira que estan a tocar una de l'altre!! Bueno, tornant al tema, a Bhaktapur celebren l'arribada de l'any passejant (estirant) un gran carro de fusta per tota la ciutat. Milers de persones pels carrers i a la plaça principal on no cap ni una agulla. El dia primer de l'any també es reuneixen tots per estirar, fins tirar-lo al terra, un gran màstil de fusta que prèviament havien clavat al terra. Desafortunadament això últim no ho vaig veure. Massa gent.
Hem queden uns quant dies més aquí ja que anem a un festival de música Nepalesa a prop de Kathmandú. Des de música tradicional del país, passant pel rock i acabant en Tecno. No és culpa meva, jo no volia però la festa em persegueix a mi!!! jeje

Ya lo veis, sin saberlo hemos llegado justo para el año nuevo Nepalí. Eso si, aquí van un poco más adelantados y ya están en el 2067 (me siento un poco más viejo, jeje). La celebración típica es con la familia pero claro, después por la calle ves todo de Nepalís borrachos gritando feliz año. Sobre todo en la parte de Thamel, donde se encuentran todos los bares.
Nosotros buscamos algo más tradicional (algo raro en mí que siempre busco fiesta). Cogimos un taxi hacia Bhaktapur, una ciudad cerca de Kathmandú. Estas dos ciudades junto a Patan eran, hace años, 3 ciudades-estado que siempre estaban luchando entre ellas. Y mira que están una al lado de la otra! Bueno, volviendo al tema, en Bhaktapur celebran la llegada del año paseando (estirando) un gran carro de madera por toda la ciudad. Miles de personas por las calles y en la plaza principal dónde no cabe ni una aguja. El primer día del año también se reúnen todos para estirar, hasta tirarlo al suelo, un grande mástil de madera que previamente han clavado al suelo. Desafortunadamente esto último no lo vi. Demasiada gente.
Aún nos quedan unos cuántos días más aquí ya que vamos a un festival de música Nepalí cerca de Kathmandú. Desde música tradicional del país, pasando por el rock y acabando en Tecno. No es culpa mía, yo no quería pero la fiesta me persigue a mí!!! jeje

Miki Sherpa


1 comentari:

  1. Muy chulas las fotos. Cuelga también las del parque natural !!! Un abrazo!

    ResponElimina